Sports & Leisure Group is Ambassadeur in de categorie grote bedrijven van de Trends Gazellen Oost-Vlaanderen

Bedrijfsnieuws van 23/03/2018
Domosport Crop 3 Domo Vss Pro S Sports & Leisure Group (DOMO Sports Grass)

Het is geen geringe prestatie om van alle snelle groeiers in alle sectoren de titel van Ambassadeur binnen te rijven. Dat is textielbedrijf Sports & Leisure Group (SLG) uit Sint-Niklaas gelukt. Het bedrijf ontwikkelt en produceert kunstgras. Zij doet dit voor twee markten: sport en residentiële toepassingen.

Jaarlijks produceert SLG zowat 8 miljoen m2 kunstgras waarvan ca. 2,5 miljoen naar de residentiële markt gaat. Ruim 90 % van de productie wordt uitgevoerd. CEO John Penninck in Trends (15 maart 2018): “Bij sport denken we in de eerste plaats aan voetbal, maar ook aan hockey, tennis en rugby. Natuurlijk is de prijs een heel belangrijke parameter, maar daarnaast spelen ook duurzaamheid en technische innovaties een belangrijke rol. SLG is één van de slechts zes bedrijven die van FIFA de titel van ‘preferred partner’ mogen voeren en dat is natuurlijk een interessante troef.” 

In eigen land is SLG marktleider, met als bekendste realisatie het kunstgrasveld van eersteklasser Sint-Truiden.
De residentiële markt is helemaal anders dan de sportmarkt. In de eerste plaats heeft deze markt andere verwachtingen van kunstgras: het moet zowel visueel als gevoelsmatig zo dicht mogelijk aansluiten bij natuurlijk gras. Daarnaast zijn er verschillende marktbenaderingen.

SLG levert onder andere aan retailketens en groothandelaars wereldwijd: van Noord-Amerika over Zuid-Amerika en het Midden-Oosten tot het Verre Oosten.

Sports & Leisure Group dankt zijn succes naar eigen zeggen aan de productontwikkeling, het uitstekende team, en de operationele excellentie dankzij onder meer de investeringen van ca. 10 miljoen euro in de recentste jaren.

Fedustria wenst John Penninck en zijn team bij Sports & Leisure Group te feliciteren voor deze mooie eretitel gebaseerd op uitstekende bedrijfsresultaten.